El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, i el
president del comitè executiu de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, han
presentat avui la marca “Barcelona Medical Destination” per promocionar
Barcelona i Catalunya com a destinacions d’excel·lència en turisme mèdic i de
salut. L’acte ha comptat amb la presència del conseller de salut, Boi Ruiz, i
dels presidents de les associacions Barcelona Medical Agency (BMA), Jaume
Raventós, i Barcelona Centre Mèdic (BCM), Jordi Prats, entitats que s’han
adherit a aquesta nova marca.
“Barcelona Medical Destination” és la primera marca de
promoció conjunta que posen en marxa la Generalitat i Turisme de Barcelona.
L’objectiu és la promoció de Barcelona i de Catalunya com a destinacions de
turisme mèdic d’alt valor afegit a escala internacional per incrementar el seu
posicionament als principals mercats emissors i consolidar el flux creixent de
pacients cap els centres mèdics catalans.
Barcelona i Catalunya ofereixen una atenció mèdica de
qualitat que atrau nombrosos visitants estrangers, a la qual cal sumar una
oferta turística, de serveis i d’infraestructures de primer ordre. L’alt nivell
de la investigació mèdica i de l’atenció hospitalària han fet que el turisme
mèdic formi part de l’estratègia de promoció de l’Agència Catalana de Turisme i
de Turisme de Barcelona.
L’Organització Mundial de la Salut (OMS) i experts
independents reconeixen el sistema sanitari català com un dels millors del món
i, precisament, el turisme mèdic és un dels factors que ajuda a retenir el
talent mèdic a Catalunya i a mantenir aquest nivell d’excel·lència de l’atenció
mèdica catalana.
Catalunya i Barcelona disposen d’especialistes de
prestigi; centres de referència en especialitats diverses; equips i tecnologia
avantguardista que ofereixen una àmplia gamma de productes sanitaris en la
prevenció, el tractament i la rehabilitació.
Cal destacar també l’oferta en medicina esportiva així
com el gran nombre de visitants que vénen a Catalunya per gaudir dels
tractaments que ofereixen la vintena de balnearis amb aigües mineromedicinals
declarades d’utilitat pública. Aquests centres han adaptat les instal·lacions a
les noves tendències d’allotjament i ofereixen uns estàndards de qualitat
equivalents als de l’hoteleria moderna. A tot això cal afegir l’oferta en
centres de wellness, lúdics i termals, i de talassoteràpia.
La marca de producte “Barcelona Medical Destination”
preveu desplegar un Pla d’actuació per a l’exercici 2016 que contemplaria
accions com ara l’assistència a esdeveniments i jornades comercials de
referència en aquest sector com ara el World Medical Tourism & Global
Healthcare Congress (Washington); Workshop ANTOR Mèdic, Benestar i Luxe
(Moscou); el congrés Arab Health; i la International Medical Travel Exhibition
and Conference (Dubai).
El pla d’accions inclou l’edició d’una publicació
específica amb les empreses i els serveis mèdics catalans, orientada als
facilitadors de serveis de turisme mèdic d’arreu del món per aconseguir una
millor i més efectiva comercialització i prescripció del producte català a
nivell internacional.