El conseller d’Interior, Ramon Espadaler, ha
presentat avui a l’hotel Claris una nova aplicació de telefonia mòbil anomenada "112 ACCESSIBLE" adaptada
als turistes que visitin Catalunya.
A la presentació també hi han participat el director
general de Telefònica, Kim Faura, el president del Gremi d’Hotels de
Barcelona, Jordi Clos, el secretari general de la Confederació Empresarial
d’Hostaleria, Restauració i Apartaments Turístics de Catalunya, Manel
Casals; la directora general de Turisme, Marian Muro; i el director del
Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya, David Ciudad.
L’aplicació, pionera a Europa i desenvolupada per
Telefònica, permetrà als turistes que visiten Catalunya i que no parlen cap dels
idiomes en què el telèfon 112 dóna servei (català, castellà, anglès, francès i
alemany) comunicar-se amb el telèfon d’emergències a través de pictogrames i un
servei de geolocalització mitjançant el seu idioma.
L’app es basa en pictogrames que recullen les emergències
principals i més comunes que fan que els ciutadans truquin al telèfon 112. A
més, cada pictograma inclou consells per minimitzar el risc mentre no arriben
els serveis d’emergències.
Amb aquesta aplicació el CAT112 obre un nou canal d’entrada
de les emergències, facilitant la comunicació a tots els turistes sense la
limitació de l’idioma.
Les llengües que s’hi han incorporat són el rus, el
xinès, l’àrab, el polonès, el japonès i l’italià, però l’aplicació està
preparada per incorporar nous idiomes en el futur (en el cas que l’idioma
encara no estigui incorporat, l’aplicació es mostra en anglès).
Avui s’ha fet efectiva la signatura del primer conveni de
col·laboració entre el Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112
Catalunya, Telefònica i el Gremi d’Hotels de Barcelona, que ha considerat
aquesta aplicació per a telèfons intel·ligents una aposta per a la millora en
la qualitat i l’atenció al visitant en temes de seguretat i emergència.