Del 25 al 28 d’abril, Alimentaria celebra al recinte Gran
Via de Fira de Barcelona el seu 40 aniversari, incrementant esforços i recursos
per aconseguir l’edició més internacional, innovadora i gastronòmica de la seva
història. Alimentaria aplegarà els darrers llançaments de la indústria,
mostrarà tendències i generarà coneixement. També posarà en valor la
gastronomia i la restauració com els grans aliats del sector a l’hora de
promocionar la varietat i qualitat dels seus aliments i begudes.
En el seu afany per reinventar-se i continuar sent un
dels esdeveniments de referència mundials de la seva especialitat, Alimentaria
2016 -que reunirà 4.000 empreses de 70 països- presenta una estructura
renovada, en la qual es visualitzen les sinergies entre diferents sectors i les
noves tendències del mercat.
L'oferta comercial es distribuirà en els clàssics salons
locomotora: Intervin (vins i espirituosos), Intercarn (carns i derivats), Restaurama
(restauració) i Interlact (lactis i derivats). La novetat d'aquest any serà Multiple
Foods, el saló més transversal que reuneix pràcticament la meitat de les
empreses participants a la fira agrupades per àmbits d'especialitat.
Aquí s'inclouran les participacions autonòmiques (Lands
of Spain) i els pavellons internacionals, així com altres segments de mercat en
alça com Healthy Foods (aliments ecològics, funcionals, infantils i per a
necessitats especials), Fine Foods (gourmet); Mediterrean Foods (olis, fruites
i vegetals), Snacks, Biscuits & Confectionery (dolços i aperitius); i
Expoconser (conserves i semiconserves), a més de la zona Premium que comptarà
amb una dotzena de firmes selectes de l'alta gastronomia. Una altra novetat destacada
és la incorporació a Restaurama dels fabricants de begudes i de congelats.
En la seva segona edició, The Alimentaria Experience aprofundirà
en la relació entre la gastronomia i la indústria, identificant sinèrgies i
col·laboracions. L'espai comptarà amb els grans noms de la restauració, com
Joan Roca o Ángel León, però també amb joves promeses que ja estan marcant
tendència i que poden esdevenir les properes estrelles de l'alta cuina. Noms
com Ana Merino, Beatriz Sotelo, Eduard Xatruch, Oriol Castro o Virgili Martínez
formen part del grup de 40 cuiners que participaran en els tallers i showcookings
programats per experimentar en primera línia les noves tendències d'una
gastronomia que ha assolit un reconeixement internacional mai vist fins el
moment.
Com a novetat del sector vitivinícola, Alimentaria
inaugura en aquesta edició l'espai Vinorum Think, on es desvetllaran les
darreres novetats del sector, els vins espanyols que estan marcant tendència i
els secrets per entrar en mercats clau com l'asiàtic de la mà de prestigiosos
experts, crítics de vi, enòlegs, masters of wine, sommeliers i xefs. El
programa el completa un conjunt de xerrades, tasts i demostracions culinàries.
Els espais de degustació de la Barra d'olis d'oliva
gourmet i la mostra "Espanya, el país dels 100 formatges" completaran
tota una experiència gastronòmica.
Per altre banda, The Alimentaria Hub, amb l’espai Innoval
com a referència, serà l’eix central per conèixer les últimes tendències,
innovacions i negoci del sector i esdevindrà un termòmetre de tendències que apostin
per aliments a la carta, productes orgànics i de proximitat, sense oblidar
l’interès per allò natural i ecològic , que es tradueix en una recerca d’una
noves fonts de proteïnes. Es realitzaran més de 200 activitats, s’exposaran 300
nous productes que mostraran les tendències en alimentació al llarg dels pròxims
anys i es realitzaren més de 10.000 reunions empresarials amb compradors
internacionals.
Aquest centre de coneixement acollirà, entre d’altres, el
3er Fòrum Nestlé de “Creació de Valor Compartit i el XI Congrés Internacional
de Dieta Mediterrània. Així mateix, hi haurà conferencies i seminaris en els quals
experts de referència de la indústria desvetllaran les claus sobre el futur del
sector sobre temes com la innovació, i marques, nutrició, salut, benestar,
internacionalització i globalització, distribució, retail, marketing i
comunicació, així com Responsabilitat Social Corporativa. Hi inclourà, a més,
l’espai The Food Factory en el qual participen set startups de base tecnològica
i científica que faran demostracions de les seves novedoses solucions foodtech i
les presentaran davant potencials inversors i empreses del sector.
|
Albert Oltra |
|
Taco bacalao al pil pil de berberecho |
|
Ajoarriero con puré de patata azul |
|
Javier Brichetto |
|
Mateo Sierra |
|
Carlos Maldonado |
|
Sally Caballero |
|
Mario Sandoval |
|
Ángel León |
|
Alex Alcántara |