113 MAISON, marca guanyadora del concurs Rec.0/080 Barcelona Fashion, ha estat la primera marca en començar el quart i últim dia de la setmana de la moda barcelonina amb la presentació de “Primer Florilegi”, una col·lecció avantguardista que reinventa els patrons clàssics desconstruint-los a través de l’abstracció.
Aubergin amb “Visual Optimism”, una col·lecció per la
temporada de tardor/hivern inspirada en l’optimisme visual que transmet la
fotografia dels anys 70 d’Antonio López, i les obres de l’artista modernista
Gustav Klimt. Dissenys que han seguit dues línies totalment oposades: una
d’ultra femenina aconseguida gràcies als teixits vaporosos; i una de masculina,
on els estampats en la sastreria masculina de talls rectes i peces oversize han
estat els principals protagonistes utilitzant una harmònica barreja de teixits,
teles viscoses, denim i llanes.
Durant el dia, l’actriu Rossy de Palma ha
presentat el seu perfum Eau de Protection. Rossy de Palma X Etat Libre d’Orange
Paris. Una trobada de la mà del reconegut perfumista Etienne de Swardt que ha
reunit al voltant de 60 assistents.
Agnès Sunyer, que ha transportat als assistents al Japó
en una mostra de dissenys que pretenen apoderar les dones sota el nom “Ryoko”
que vesteix l’alma femenina emfatitzant els valors de les dones actuals amb
peces oversize on destaquen les amples mànigues i els kimonos en tons grisos i
granes en teles fluides que es mouen al caminar.
Rubén Galarreta, ha presentat “Afterparty”, una
col·lecció inspirada en la realitat de les millors festes internacionals de les
principals capitals mundials que està composada per més de 40 looks pensats per
vestir a qualsevol persona d’estil urbà. Els dissenys destaquen per la
superposició de peces i barreja de estils, amb detalls oriental vintage,
treballats minuciosament seguint l’estil xinès; studded leather, on cada tatxa
està elaborada per a que sembli real, o l’sport team, reconegut pels missatges
subliminals d’estil urbà.
Lebor Gabala amb “Casual Friday” ens mostra la
fusió de l’esport i de les bullicioses ciutats arriba de nou en aquesta
col·lecció on destaquen la gran combinació de materials tecnològics, seda,
caixmir i franel·les que s’uneixen per crear jerseis, càrdigans i abrics per a
qualsevol dona que vulgui vestir amb estil.
L’internacional Polite ha estat l’última firma
en desfilar sobre la passarel·la. La marca ha batejat la seva obra sota el nom
de “Migraciones”, un conjunt de dissenys creats a partir d’elements clàssics
que l’artista ha dut cap a un llenguatge més contemporani. Inspirada en el els
contrastos entre els desplaçaments de l’individu i les migracions animals, la
col·lecció compta amb peces en vermell, blau navy, lila i negre en dissenys
d’espatlles amples i maxi abrics.