Avui ha tingut lloc l’acte de celebració de la ‘Nit del
Turisme de Barcelona 2021’ sota el lema “Barcelona aixeca el vol” organitzat
per Turisme de Barcelona, que vol mostrar la fortalesa d’un sector estratègic
per a la ciutat. Es tracta del primer esdeveniment presencial de caràcter
social que organitza Turisme de Barcelona després de la pandèmia, que ha reunit
a tots els agents empresarials entorn el turisme per tal de fer notar la
importància i capacitat d’embranzida del sector entorn l’economia del visitant
a la ciutat, després de l’embat de la crisi pandèmica. La industria turística
ha suposat un estímul a l’hora de superar aquests dos darrers anys que no han
estat fàcils: confinament, suspensió de vols, reduccions d’aforament, etc.
Turisme de Barcelona vol fer un reconeixement a tots aquells que s’han
sobreposat davant les adversitats i que d’una manera o una altra han contribuït
a superar la crisi i estan preparats per sortir-ne des d’una òptica renovada i
més forts que mai.
A l’acte hi han intervingut Eduard Torres, president del
Comitè Executiu de Turisme de Barcelona, Marian Muro, directora general de
Turisme de Barcelona, Mònica Roca i Aparici, presidenta de la Cambra de Comerç
de Barcelona, Jaume Collboni, primer tinent d’alcaldia d’Economia, Treball,
Competitivitat i Hisenda i Xavier Marcé, regidor de Turisme i Indústries
Creatives.
Un esdeveniment en el qual han confirmat la presència més
de 400 persones de tots els sectors i àmbits relacionats amb el turisme, des
d’agències de viatges fins a hotelers, restauració, comerç, operadors, grans
companyies de transport i comunicacions, així com també representants del món
cultural, esportiu i l’entreteniment, amb una destacada representació de totes
les administracions.
En l’acte, es va fer una radiografia del moment actual
del turisme en el context de ciutat i de la crisi pandèmica i s’explicaran els
principals reptes i les línies traçades per encarar amb encert els propers anys
des d’una concepció de la promoció i projecció de la ciutat amb ADN
publico-privada. Tot plegat amb el compromís de posar les persones en el centre
en el nou relat de Barcelona com a ciutat puntera en diverses disciplines i de
la mà de la tecnologia com a eina imprescindible per excel·lir en un turisme de
qualitat que beneficiï al conjunt i ens col·loqui en el lloc on volem ser pel
bé del comú.
La intel·ligència aplicada al màrqueting i les grans
aliances amb una primera col·laboració amb ciutats com Londres i Nova York amb
la cultura i la creativitat com a fil conductor són algunes de les principals
‘perles’ que marcaran els propers mesos. La promoció serà selectiva per anar a
buscar els clients que interessen a la ciutat i a la destinació, amb un client
d’alt valor, amb capacitat de despesa, motivat per la cultura, la gastronomia i
el comerç.
La sostenibilitat estarà en el centre de qualsevol acció que faci el consorci per contribuir a la millora de l’entorn ajudant a les empreses turístiques amb petites accions per fer de Barcelona ciutat líder en aquesta matèria.