Les estacions
gestionades per FGC dibuixen un nou hivern amb un actor principal: el
territori. Amb l’objectiu cabdal de contribuir a l’economia de les comarques
catalanes, Ferrocarrils posa sobre la taula la voluntat de donar als clients
experiències 360° que vagin molt més enllà de les activitats que es poden dur a
terme a les seves instal·lacions. Posicionar de forma òptima la destinació
turística en el seu conjunt, amb una perspectiva que aglutini no només les cinc
estacions d’esquí i muntanya, sinó també les seves zones d’influència, gaudir
de la gastronomia a un restaurant històric, allotjar-se al millor hotel de la
vall, fer una excursió icònica, conèixer la cultura autòctona o aprendre i
sentir la història que li dóna sentit a aquest territori.
Un dels passos de
la digitalització serà la instal·lació a totes les estacions del sistema
d’accés i venda automàtic amb el forfet amb xip, avanç que permetrà evitar cues.
Pel que fa a les
cinc estacions d’FGC, les principals novetats que presenten aquesta temporada
2018/19 són:
L’estació de La
Molina aposta clarament per la venda digital i el forfet recarregable. Aquesta
temporada vol evitar les cues i millorar l’experiència dels seus esquiadors.
D’aquesta manera, proposa avantatges amb el forfet RECarnet, com la promoció
4x3 que regala un dia d’esquí per cada tres dies o posa a disposició del client
que compra en línia, i per primer cop, el servei de màquines expenedores de
forfets “La Molina Check In”, les quals podrà trobar distribuïdes en els
diferents punts de venda de l’estació.
Pel que fa a Vall
de Núria, es potencia la comunicació de l’hotel, que compta amb un programa
especial d’animació, amb activitats esportives i culturals per als adults i amb
propostes innovadores i carregades d’acció per als menuts. A més, com és
habitual en aquesta estació, es volen fomentar les experiències familiars, com
bé ho demostra l’oferta del Cremallera + Parc lúdic, espai pensat per a la
diversió de petits i grans.
L’estació de Vallter
2000, per la seva banda, es focalitza en l’oferta de les comarques de proximitat
amb el concepte “Puja & Baixa”, producte que la converteix en la destinació
ideal perquè els visitants provinents de Girona i Barcelona hi passin el dia.
Amb aquesta proposta, els visitants podran gaudir del forfet de dia a un preu
reduït.
A les dues
estacions del Pallars Sobirà, Espot i Port Ainé, es treballa en una campanya de
proximitat a Lleida amb accions molt properes i directes amb els usuaris com,
per exemple, l’entrega de forfets 2x1 i fulletons als establiments del
territori. Enguany, a més, es mantenen els preus del servei de l’Skibus, que
recorre els principals punts de la comarca fins a arribar a ambdues estacions.