Consulta les nostres NOTICIES més RELLEVANTS sobre l' Actualitat de Barcelona

divendres, 18 de juliol del 2014

PRESENTACIÓ DE L’APLICACIÓ MÒBIL “112 ACCESSIBLE”



El conseller d’Interior, Ramon Espadaler,  ha presentat avui a l’hotel Claris una nova aplicació de telefonia mòbil anomenada "112 ACCESSIBLE" adaptada als turistes que visitin Catalunya.

A la presentació també hi han participat el director general de Telefònica, Kim Faura, el president del Gremi d’Hotels de Barcelona, Jordi Clos, el secretari general de la Confederació Empresarial d’Hostaleria, Restauració i Apartaments Turístics de Catalunya, Manel Casals; la directora general de Turisme, Marian Muro; i el director del Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya, David Ciudad.

L’aplicació, pionera a Europa i desenvolupada per Telefònica, permetrà als turistes que visiten Catalunya i que no parlen cap dels idiomes en què el telèfon 112 dóna servei (català, castellà, anglès, francès i alemany) comunicar-se amb el telèfon d’emergències a través de pictogrames i un servei de geolocalització mitjançant el seu idioma.

L’app es basa en pictogrames que recullen les emergències principals i més comunes que fan que els ciutadans truquin al telèfon 112. A més, cada pictograma inclou consells per minimitzar el risc mentre no arriben els serveis d’emergències.

Amb aquesta aplicació el CAT112 obre un nou canal d’entrada de les emergències, facilitant la comunicació a tots els turistes sense la limitació de l’idioma.

Les llengües que s’hi han incorporat són el rus, el xinès, l’àrab, el polonès, el japonès i l’italià, però l’aplicació està preparada per incorporar nous idiomes en el futur (en el cas que l’idioma encara no estigui incorporat, l’aplicació es mostra en anglès).


Avui s’ha fet efectiva la signatura del primer conveni de col·laboració entre el Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya, Telefònica i el Gremi d’Hotels de Barcelona, que ha considerat aquesta aplicació per a telèfons intel·ligents una aposta per a la millora en la qualitat i l’atenció al visitant en temes de seguretat i emergència.