Consulta les nostres NOTICIES més RELLEVANTS sobre l' Actualitat de Barcelona

dijous, 7 de gener del 2016

BARCELONA MEDICAL DESTINATION


El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, i el president del comitè executiu de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, han presentat avui la marca “Barcelona Medical Destination” per promocionar Barcelona i Catalunya com a destinacions d’excel·lència en turisme mèdic i de salut. L’acte ha comptat amb la presència del conseller de salut, Boi Ruiz, i dels presidents de les associacions Barcelona Medical Agency (BMA), Jaume Raventós, i Barcelona Centre Mèdic (BCM), Jordi Prats, entitats que s’han adherit a aquesta nova marca.

“Barcelona Medical Destination” és la primera marca de promoció conjunta que posen en marxa la Generalitat i Turisme de Barcelona. L’objectiu és la promoció de Barcelona i de Catalunya com a destinacions de turisme mèdic d’alt valor afegit a escala internacional per incrementar el seu posicionament als principals mercats emissors i consolidar el flux creixent de pacients cap els centres mèdics catalans.

Barcelona i Catalunya ofereixen una atenció mèdica de qualitat que atrau nombrosos visitants estrangers, a la qual cal sumar una oferta turística, de serveis i d’infraestructures de primer ordre. L’alt nivell de la investigació mèdica i de l’atenció hospitalària han fet que el turisme mèdic formi part de l’estratègia de promoció de l’Agència Catalana de Turisme i de Turisme de Barcelona.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) i experts independents reconeixen el sistema sanitari català com un dels millors del món i, precisament, el turisme mèdic és un dels factors que ajuda a retenir el talent mèdic a Catalunya i a mantenir aquest nivell d’excel·lència de l’atenció mèdica catalana.

Catalunya i Barcelona disposen d’especialistes de prestigi; centres de referència en especialitats diverses; equips i tecnologia avantguardista que ofereixen una àmplia gamma de productes sanitaris en la prevenció, el tractament i la rehabilitació.

Cal destacar també l’oferta en medicina esportiva així com el gran nombre de visitants que vénen a Catalunya per gaudir dels tractaments que ofereixen la vintena de balnearis amb aigües mineromedicinals declarades d’utilitat pública. Aquests centres han adaptat les instal·lacions a les noves tendències d’allotjament i ofereixen uns estàndards de qualitat equivalents als de l’hoteleria moderna. A tot això cal afegir l’oferta en centres de wellness, lúdics i termals, i de talassoteràpia.

La marca de producte “Barcelona Medical Destination” preveu desplegar un Pla d’actuació per a l’exercici 2016 que contemplaria accions com ara l’assistència a esdeveniments i jornades comercials de referència en aquest sector com ara el World Medical Tourism & Global Healthcare Congress (Washington); Workshop ANTOR Mèdic, Benestar i Luxe (Moscou); el congrés Arab Health; i la International Medical Travel Exhibition and Conference (Dubai).

El pla d’accions inclou l’edició d’una publicació específica amb les empreses i els serveis mèdics catalans, orientada als facilitadors de serveis de turisme mèdic d’arreu del món per aconseguir una millor i més efectiva comercialització i prescripció del producte català a nivell internacional.