Aquest matí s’ha presentat a la mateixa Fàbrica Moritz
Barcelona, la moritz BaPA (Barcelona Pale Ale), la primera cervesa col·laborativa
feta pels barcelonins, i tots acompanyats pel comissionat d'Economia Social,
Desenvolupament Local i Consum de l'Ajuntament de Barcelona, Álvaro Porro; el
director del Barcelona Beer Festival, Mikel Rius; el mestre cerveser de Moritz
Albert Viaplana i la directora de l'oficina a Barcelona de Kantar Millward Brown,
Pilar Pérez.
Com a primer pas, i amb la col·laboració de l'empresa
d'investigació de mercats Kantar Millward Brown, Moritz va realitzar una
enquesta per conèixer en profunditat les característiques que hauria de tenir
la cervesa que millor podia representar Barcelona i a tots els seus ciutadans.
Per l'estudi, es van entrevistar a 400 consumidors de
cervesa d'entre 18 i 65 anys, 60% homes i un 40% dones, de Barcelona capital,
als quals es va preguntar per les seves preferències de color, aroma o moment ideal
per prendre una cervesa , i quins valors s'associaven més a Barcelona.
Aquesta cervesa, de nova creació del Moritz Beer Lab, el
laboratori d'R + D + I de la fàbrica, on la cervesera elabora cerveses d'edició
limitada, combina 5 llúpols, cadascun d'un continent, per emfatitzar així el
valor "cosmopolita" de Barcelona, molt aromàtica, de color groc-or i sedosa,
tot subratllat pels enquestats i adaptada per Albert Viaplana i Germán
Melgarejo, mestres cervesers de Moritz Barcelona.
Coincidint amb el VII Barcelona Beer Festival, que tindrà
lloc des de divendres fins diumenge a La Farga de l'Hospitalet de Llobregat
(Barcelona), on Moritz hi presenta aquesta nova cervesa, que també estarà
disponible a la Fàbrica Moritz Barcelona i al Bar Velódromo a partir del 18 de
març i fins a l'estiu.
Costellam de Porc amb peres a la cervesa BaPA |
Albert Viaplana mestre cerveser de Moritz |