Consulta les nostres NOTICIES més RELLEVANTS sobre l' Actualitat de Barcelona

dimecres, 12 de juny del 2019

ELS MAJORISTES DE FRUITES HORTALISSES PRESENTEN LES TENDÈNCIES DE CONSUM I NOVETATS DE LA CAMPANYA D’ESTIU



Avui dimecres, el vicepresident del Gremi de Majoristes de Fruites i Hortalisses de Mercabarna (AGEM), Pere Prats, ha informat de les tendències de consum i previsions de venda de fruita i hortalissa per a la present campanya d’estiu. Aquest període és, amb diferència, el moment en què el mercat majorista registra un major volum de comercialització de fruita – concentra entre el 45 i el 50% de tot l’any -, sobretot, fruita d’os d’origen català. També s’han destacat el prèsec i la nectarina com a principals tendències que defineixen les preferències actuals dels consumidors sobretot a casa nostra, així mateix s’ha destacat com a novetats en productes que estaran aquest estiu als mercats i fruiteries la síndria amb forma de meló i el paraguaià. L’any 2018, es van comercialitzar durant el període estiuenc més de 216 mil tones de fruita, el 48 % de tot l’any.

           
El Doctor en Química per la Universitat de Granada, Pablo Campra, ha presentat en aquesta trobada els resultats de la seva recerca sobre els efectes antitumorals del gaspatxo tradicional andalús, molt superiors a la dels seus components per separat. La recerca desenvolupada durant dos anys ha estat publicada a la prestigiosa revista mèdica Food Research International.De l’extens currículum del professor Pablo Campra destaca també l’activitat investigadora sobre el canvi climàtic. En aquest sentit, se situa la col·laboració de Campra amb el Centre d’Investigació de BerKley (National Laboratory).


Durant la sessió s’ha presentat el receptari “Gust d’Estiu amb #5Gasptaxos” de la mà del cuiner Pep Nogué i la campanya del mateix títol que se celebrarà 5 mercats municipals de Barcelona els dies 14 i 15 de juny, impulsada conjuntament per AGEM, Gremi de Detallistes de Fruites de Barcelona, i Mercabarna.